niedziela, 23 kwietnia 2017

Małymi krokami, ale do przodu.

Wiele nie napisałem. Zastanawiałem się głównie nad tym, gdzie umieścić opcję eksportu statystyk. Na razie padło na panel "Statistics", ale rozważałem również nad dodaniem tej funkcji do drop down menu "File". Chodzi mi o zachowanie jak największej intuicyjności oraz funkcjonalności. Jednak najczęściej sporo rzeczy wychodzi podczas codziennego użytkowania, wtedy najłatwiej wprowadzać wszelkie udogodnienia.

Sprawdziłem również jak zmienia się rozmiar instancji klasy, w przypadku kiedy zawiera ona statyczną metodę, w porównaniu z instancją, która tej metody nie posiada. Okazało się, że statyczna metoda przypisana do klasy nie zmienia wielkości instancji. Być może robię coś, źle ponieważ po dodaniu metody, która dodawała do instancji klasy kolejny atrybut, wielkość instancji nadal nie uległa zmianie. Nawet po użyciu tej metody i przypisaniu nowego atrybutu do instancji.

Ilość miejsca w pamięci zajmowanej przez dany element programu można sprawdzić poprzez importowanie modułu "sys" i użycie komendy:

sys.getsizeof(element_to_check)

Jest to bardzo wygodne polecenie, do kontroli wielkość poszczególnych elementów w pamięci, w celu optymalizacji pracy programu. Moduł "sys" zawiera dużo więcej przydatnych metod, do sprawdzania działania programu i jego pracy w systemie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz