czwartek, 18 maja 2017

Drobnostki poprawiające ogólne wrażenie.

W jednym ze wcześniejszych postów pisałem, że na to czy program jest odbierany jako dobry, czy kiepski mogą wpływać niewielkie niuanse. Oprócz tego w programie może znajdować się wiele elementów poprawiających ogólne wrażenie i dodających elementy nie związane z podstawową funkcjonalnością.

Jednym z takich elementów jest okno z informacjami o programie. Jest to w zasadzie szczegół, na który nie zwraca się prawie uwagi. Aczkolwiek sam pamiętam, że czasami sprawdzałem, co w takim oknie znajdę i byłem zaskoczony informacjami jakie tam odkryłem. W szczególności kiedy dowiadywałem się, że np. dany program stworzyła tylko jedna osoba. Oczywiście takie informacje jak autorstwo programu, można umieścić w samym kodzie aplikacji, ale utworzenie do tego celu specjalnego okna, pokazuje pewną dbałość o szczegóły.

Oprócz informacji o autorstwie w oknie takim mogą znajdować się informacje dotyczące wersji programu, łącznie z numerem buildu, odnośnik do strony internetowej autora, czy też informacje o użytych bibliotekach. Takie ono może być również dobrym miejscem na dodanie loga programu. Możliwości realizacji takiego pomysłu jest na prawdę wiele.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz