sobota, 25 marca 2017

Kompartmentacja kodu.

Lubię czysty i przejrzysty kod. W takim kodzie można prościej wprowadzać zmiany oraz łatwiej rozeznać się przy powrocie do pracy, nad danym programem, po dłuższej przerwie.

Kod BioCounter'a stał się zbyt nieczytelny i nadeszła pora na poprawienie jego przejrzystości. Podzieliłem główną klasę na mniejsze fragmenty i porozmieszczałem je w odrębnych klasach i plikach. Podejście jedna klasa, w jednym pliku zostało doradzone mi przez bardziej doświadczonych programistów. Stosowanie takiego zabiegu sprzyja przejrzystości całego programu, a w momencie kiedy trzeba poszukać danej klasy, aby wprowadzić w niej zmiany, nie trzeba przeglądać całego pliku, czy też korzystać z opcji wyszukaj.

Zwrócono mi również uwagę na to, że główna klasa była zbyt długa. Podział głównej klasy na mniejsze klasy, spowodował jej spore skrócenie, część metod wywoływanych przez event'y na poszczególnych widget'ach, również znalazła się w odpowiednich dla danych elementów klasach.

Programując staram się również stosować do zasady SOLID, dla zwiększenie przejrzystości i czytelności kodu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz